Άσχημες εικόνες της καθημερινότητας μέρος 5

0

Θεοδωρος  Ι Μπβέας  

Εάν ο κάθε πολίτης ερωτηθεί για τις σχέσεις του με την δημόσια διοίκηση , ποτέ δεν θα ακούσεις  ότι είναι ευχαριστημένος από την καθημερινότητα της ζωής του .Προβλήματα στη παιδεία , στην υγεία, στην συγκοινωνία και κυρίως αυτή με τα βαπόρια ,όπου τα αιτήματα μας και οι διαμαρτυρίες μας κάθε χρόνο έχουν πάρει μορφή ετησίας γιορτής, επομένως αυτά είναι από τις οι πιο άσχημες εικόνες της καθημερινής μας ζωής και που οι λύσεις αυτών των προβλημάτων αργούν για πολλά χρόνια, ώστε να μην έχουμε σύγχρονη και γρήγορη θαλάσσια συγκοινωνία.   Δεν επιτρέπεται να αρχίζει το σχολικό έτος και στα σχολεία να μην έχουν τους προβλεπόμενους καθηγητές και δάσκαλους,  έτσι τα τελευταία χρόνια από τις διαμαρτυρίες που ακούω από τους συλλόγους των γονέων,  των καθηγητών  και από τους ίδιους τους μαθητές, τα σχολεία υπολειτουργούν, ο χρόνος περνάει και η διδασκαλία των μαθητών είναι ελλιπής,  πως λοιπόν θα γίνουμε ανταγωνιστική στην ενωμένη Ευρώπη, αφού η χωρίς αρχή και τέλος εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αργεί να ολοκληρωθεί?  Η τοπική ναυτιλιακή εταιρεία ΝΕΛΚΑΓΕ μετά από αρκετά χρόνια αγώνα  έχει πλέον συρρικνωθεί διότι δεν μπορεί όπως λένε οι αρμόδιοι να είναι βιώσιμη και έτσι μοιρολατρικά συρόμαστε σε μια κατάσταση άμεσης εξάρτησης από άλλους , ενώ το κράτος σταμάτησε να επιδοτεί αυτές τις θαλάσσιες ακριτικές γραμμές που μοιάζουν με το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου όπου η καλή κυκλοφορία αίματος σημαίνει ΥΓΕΙΑ , έτσι καλές θαλάσσιες συγκοινωνίες σημαίνει πρόοδο ανάπτυξη, τουρισμό μεταφορά αγαθών στο ακριτικό μας νησί. Στο τομέα της υγείας τα προβλήματα είναι γνωστά σε όλους και το καινούργιο Νοσοκομείο χρειάζεται τον σωστό εξοπλισμό, το απαραίτητο προσωπικο για πληρέστερη λειτουργία  και ολοκληρωμένη  παροχή υπηρεσιών υγείας στον τομέα της πρόληψης και της θεραπείας     

Εγώ σαν γιατρός πολλά χρόνια τώρα έχω δει την αγωνία του ασφαλισμένου πολίτη στο ΙΚΑ για την περίθαλψη κυρίως στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου ,ποιος από εμάς δεν έχει να αναφέρει και ένα παράπονο  . Σήμερα  βλέπω  πως ταλαιπωρούνται οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ  για  να κάνουν εργαστηριακές εξετάσεις , αφού το μεν νοσοκομείο έχει πολυήμερα ραντεβού, ενώ τα δυο εξωτερικά εργαστήρια έχουν καθορισμένο ποσό χρημάτων που είναι  750000 το μήνα  και ακούστε το γέλιο της συμβάσεως ότι μπορούν να εξυπηρετούν 25-30% ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ  ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ  το καθένα εργαστήριο για 5-6 χιλιάδες ασφαλισμένους σε ολόκληρο το νησί .   Πρώτη φορά βλέπω επείγον περιστατικό σε  εκατοστιαία αναλογία όταν τα επείγοντα πρέπει να πηγαίνουν στο νοσοκομείο και μόνο. Και ερωτώ τους αρμόδιους εάν εγώ  έχω συμπληρώσει τις 225.000 που μου δίνουν για τα επείγοντα περιστατικά  και  δεν δεχθώ τον άρρωστο και αυτός πεθάνει ποιος έχει την ευθύνη ?  θέλω να μάθω ποια είναι επείγοντα για ένα εξωτερικό  εργαστήριο ,ο ένας κοροϊδεύει τον άλλο εις βάρος του απλού μεροκαματιάρη ασφαλισμένου . Με αυτό το σύστημα το κάθε εργαστήριο εξετάζει 60-70 ασφαλισμένους του ΙΚΑ προσφέροντας   κυρίως προληπτική ιατρική, έτσι έχουμε φθάσει σε ραντεβού και 2 μηνών χωρίς κάποιος να ενδιαφερθεί. Τα παράπονα των ασφαλισμένων διαρκώς κορυφώνονται   . Αυτή  είναι μια εικόνα από την λεγόμενη περίθαλψη των ασφαλισμένων του Ι.Κ.Α που αρκετούς από αυτούς τους έχει εξοργίσει. Θέλω να αναφερθώ στους  λογαριασμούς της περίθαλψης των υπάλληλων του δημόσιου και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων που μας τους πληρώνουν μετά από αρκετούς μήνες και μάλιστα άτοκα ισχυριζόμενοι ( πάντα οι αρμόδιοι) , ότι δεν προλαβαίνουν ή δεν έχουν χρήματα ή προσωπικο, ενώ κάθε οφειλή του πολίτη προς το δημόσιο  σε κάθε καθυστέρηση είναι έντοκη που πολλές φορές και καταστρεπτική , και οδηγεί τον οφειλέτη στη φυλακή. Ποιος δεν ξέρει τις πολύμηνες λίστες αναμονής για χειρουργική θεραπεία στα νοσοκομεία  κάτι που και εγώ έζησα για συγγενικό  μου πρόσωπο  και το αντιμετωπίσαμε με τον( γνωστό τρόπο) που αρκετοί αρμόδιοι το γνωρίζουν και δεν το πιστεύουν ότι γίνεται σε κρατικά νοσοκομεία τις περισσότερες φορές.            Θ.Μ